Inspiratsioonikaart

Asi pole kunagi selles inimeses


Kui meile öeldakse midagi haavavat või meid pannakse halba olukorda, siis sageli tekib meie sees halb tunne ja me heidame tegijale tema teguviisi ette. Oluline on aga teada, et me kogeme oma elus peamiselt seda, mida me oma mõtte- ja tegutsemisviisidega ligi tõmbame.

Tegelikkus on see, et kui meile ebameeldivat tegevust poleks teinud antud inimene, siis oleks seda meile teinud keegi teine. Me oleme oma mõtte- ja tegutsemisviisiga need inimesed ja sündmused oma ellu tõmmanud.

Sageli hakkavad halvad asjad meiega juhtuma järgmistel juhtudel:
🔹️me teeme tegevusi vastu oma tahtmist
🔹️me oleme muutunud väga nõudlikuks
🔹️asjad peavad juhtuma täpselt nii, kuidas meie arvame, et need peaks juhtuma
🔹️me ei tunne ennast piisavana
🔹️me tunneme, et teised ei ole piisavad sellistena nagu nad on
🔹️me kahjustame ennast või teisi
🔹️me arvame, et meil puudub valik
🔹️meil on tekkinud arvamus, et asjad saavad meie jaoks hästi minna vaid siis, kui me kõik pisidetailideni õigesti ära korraldame
🔹️me oleme hakanud juhinduma teiste inimeste unistustest mitte enda omadest
🔹️me oleme hakanud keskenduma asjadele, mida me ei taha oma ellu
🔹️me oleme hakanud teiste inimeste poolt öeldut oma hirmudest lähtuvalt tõlgendama, mistõttu näeme probleeme seal, kus neid tegelikult ei ole.


Kui Sa oled märganud, et Sinu elus on hakanud soovimatud asjad juhtuma, siis mõtle ülaltoodud puntide peale. Kas on midagi, mida Sa saaksid oma mõtteviisis ja tegutsemisviis muuta, et saada teistsuguseid tulemusi? Mida Sa saaksid muuta, et tõmmata ligi paremaid olusid?

Siin on mõned ideed, mis võivad abiks olla:
🔹️tee ainult neid tegevusi, mida Sa päriselt teha tahad. Anna tegevustele uued tähendused, et Sa saaksid neid teha seetõttu, et Sa soovid neid teha. Loobu tegevustest, mida Sa teha ei taha või leia inimesed, kellel on soov neid tegevusi teha.
🔹️kasvata endas usku, et asjad saavad minna hästi ka siis, kui Sina iga liigutust ei kavanda ja ei kontrolli.
🔹️kasvata endas usku iseenda ja teiste inimeste annetesse ning oskustesse.
🔹️kasvata endas usku, et mõned asjad lihtsalt peavad juhtuma ja see on tegelikult kõikide osapoolte kõrgeimaks hüvanguks. Läbi kogemuse me õpime väga erinevaid elu aspekte (sh kes me selles olukorras olla tahame). Vahel on ebameeldiv viivitus aga edu ajastuse jaoks oluline ja tänase ebaõnnestumise kogemus aitab olla edukas tulevikus veel olulisemas eluolukorras.
🔹️kasvata endas usku, et Sa oled just parim ja vajatud sellisena nagu Sa oled.
🔹️kasvata endas usku, et teised inimesed on parimad ja vajatud just sellistena nagu nad on.

🔹️juhindu mistahes olukorras sellest, et Sa teed teistele vaid seda, mida Sa tahad, et Sulle tehtaks.
🔹️küsi inimestelt hoolivalt üle, mida nad tegelikult öelda püüdsid ja kuidas nad tegelikult olukorda näevad
🔹️katseta erinevaid mõtte- ja tegutsemisviise ning märka, mis Sinu jaoks töötab ja mis mitte.
🔹️pane oma unistused kirja ja tee tegevusi oma unistuste saavutamiseks iga päev. Mida Sa tegelikult teha, näha, tunda ja kogeda soovid? Milline sõber, elukaaslane, kolleeg, ema/isa, õde/vend Sa olla soovid? Milline inimene Sa soovid erinevates eluolukordades olla?
🔹️jälgi, millest Sa mõtled. Suuna oma tähelepanu positiivsele kohe, kui Sa avastad end Sind mitte toetavate mõtete juurest.
🔹️tuleta endale pidevalt meelde, et Sul on valik. Kirjuta üles kõik võimalused, mida Sa saaksid teha, et hetke ebameeldivast olukorrast väljuda. Pane kirja, mida iga valik Sulle kaasa toob nii heas kui halvas mõttes. Kirjalikult probleeme lahendades saad paremini aru, kui palju võimalusi Sul on ning kui palju Sulle olulisi plusse ning Sinu unistustega mitte kokku sobivaid miinuseid erinevatel valikutel on.